woensdag 7 februari 2018

Anything is better than lies and deceit. Tis a pity tis all VANITY



Vreemd topnummer ondoorgrondelijk goed  https://m.youtube.com/watch?v=grrrBeY31wk

Die vrouw, mystiek geheimzinnig, en de man eerlijk naief. Knap hoor, dat je zoiets kan, die Nicolas Jaar.

Ook mooi, meer gaan waarderen... https://m.youtube.com/watch?v=HZfnmNf5MwA



         

Corrigerende tik op universiteit succes

Theologische Universiteit boekt goede resultaten
De Theologische Universiteit Apeldoorn (TUA) werkt al jaren succesvol met de ‘corrigerende tik’. Dankzij de godvruchtige tik op de billen is er volgens de universiteit minder schooluitval. Het slagingspercentage van de TUA is dan ook aanzienlijk hoger dan dat van seculiere studies als Coastal and Marine Engineering and Management, Wijsgerige Antropologie en de Togamaster. Abbink hoopt dat meer docenten de succesformule van de TUA zullen volgen.
Theodor Abbink, hoogleraar ‘rechte leer’ aan de TUA riep vandaag in zijn college ‘Roede: Slijpsteen van de geest’ ook seculiere universiteiten op om fysiek te doceren, uit liefde voor de student. “Wie zijn roede spaart, haat zijn zoon; maar wie hem liefheeft tuchtigt hem reeds vroeg (Spreuken 13:24).” Aldus de gepassioneerde boodschap van de hoogleraar aan al zijn ‘collegae in den lande’.
Bovendien hoopt Abbink dat ook docenten in lagere onderwijsvormen zijn boodschap zullen horen en de tik in hun lespakketten opnemen. “Aangezien wij een universiteit zijn kunnen we nooit echt vroeg beginnen. Het zou voor ons een zegen zijn als het middelbaar onderwijs en vooral de basisscholen en crèches hun Bijbel beter zouden toepassen en af en toe eens een flinke tik op de billen uitdelen met het heilige boek.”
De corrigerende tik helpt volgens Abbink goed tegen domheid. Iets waar volgens de hoogleraar op universiteiten ‘geen plaats voor zou moeten zijn’. “Is dwaasheid vastgehecht in het hart van een knaap, de tuchtroede zal haar vandaar verdrijven (Spreuken 22:15),” is dan ook de boodschap van Abbink, die hoopt dat steeds meer docenten het IQ van hun pupillen af en toe een paar punten omhoog slaan.
Volgens Abbink moet de corrigerende tik niet overdreven vaak worden toegepast, maar wel met enige regelmaat en natuurlijk alleen uit liefde. “Sommige studenten in de Randstad doen jaren over hun scriptie. Bij ons gaat dat niet zo. Je ziet dat een flinke tik op de twee zachte kussentjes (die God volgens de hoogleraar niet voor niets geschapen heeft, red.) zo’n jongen of meisje uit de roes haalt en over de streep trekt om weer werk van het leven te maken. Dankzij een paar godvruchtige klappen heeft zo’n kind weer een toekomst, perspectieven en waarschijnlijk snel een goede baan en een leuk gezin.”


YT-De-Telegraaf
YouTube - De Telegraaf


Moeder van Thierry haalt verhaal bij ouders van Kajsa

Kajsa heeft iets lelijks over Thierry gezegd
Terwijl ze aanbelt, knijpt de moeder van Thierry stevig in zijn handje. Thierry heeft op weg naar de ouders van Kajsa aan een stuk door gehuild. Kajsa heeft iets lelijks over hem gezegd. En dus staat de moeder van Thierry nu bij huize Ollongren voor de deur.
“Kajsa is stom”, stampvoet Thierry. “Ze verdient straf.” Zijn moeder knikt. “Ik zal tegen haar ouders zeggen dat ze lief voor je moet zijn, snoetje.”
De deur gaat open. Kajsa’s vader kijkt naar het betraande gezicht van de kleine Thierry en dan naar diens moeder. Hij hoort haar klacht aan. “Ik vind het niks voor Kajsa om dat zomaar te doen”, zegt hij dan. “Laten we haar erbij halen en naar haar kant van het verhaal luisteren.”
“Nee!”, gilt Thierry. “Ik wil niet naar haar luisteren! Zoals ik het zeg, zo is het.” Zijn moeder spreekt hem vermanend toe. “Snoetje, zo werkt het niet. Kajsa mag ook vertellen hoe het volgens haar is gegaan.”
Kajsa vertelt dat Thierry lelijke dingen over anderen had gezegd en dat zij daarom iets lelijks over hem zei. “Is dat zo?”, vraagt zijn moeder streng. “Ja, maar die dingen vind ik!”, roept Thierry boos. “Dan mag ik ze ook zeggen!”
Zijn moeder knikt. “Maar dan mag Kajsa ook zeggen wat zij vindt.” Verbijsterd kijkt Thierry haar aan. Hij snapt er niks van.